mandag 23. januar 2023

Gnistrende januar!

Det er mandag - og min Oslouke har startet. Så vidt. I meg bærer jeg med meg gode inntrykk fra helgen. Hvis vi først skal ha vinter - som jeg jo syns vi skal - så er sånne helger som dette fantastisk flotte. Hjemme i Telemark var det mellom 1 og 20 kalde krader i helga. Men et fantastisk klarvær. Bider kan nok beskrive - eller gi et inntrykk - men jeg tror man egentlig må "være i det" for virkelig å kunne nyte. Norsk natur - dekket av "himmelsk korrekturlakk". Blå himmel - hvit snø.

Det biter i kinna - og knaker under føttene! Hos meg er det slikt som får barndomsminner frem. Men også godfølelse; her-og-nå opplevelse. Som man kan "være i" om man orker ut i kulda. Som nesten ikke går an å beskrive med ord. Som er energiskapende og flott. Fint er det også å komme inn igjen. Fyre i peisen. 

Ikke alle dager er like. Men de fleste dager kan man finne glede - i noe. Jeg tar med meg god-følelse fra en fantastisk god helg inn i en arbeidsuke. En uke som ganske sikkert bringer travle dager. Men også mening - og mestring. Jeg håper du som leser dette leter eter energi. Det som gir motivasjon. Det er mulig å finne motivasjon i alt og alle - alltid. Selv om ikke hver dag er topp - så finnes det små og store gleder innimellom å kunne ta med seg. Men det hender man både må se etter disse - og kanskje reflektere litt ekstra rundt det. Ha en flott uke!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar