tirsdag 12. april 2022

La meg leva i tru


Jeg pleier å si at jeg tror på det gode, håper på det beste - og forsøker bidra med det lille jeg kan. Sett i lys av storpolitikk og verdenssituasjon kan det rett som det er være utfordrende å tro på det gode. Av og til vanskelig å oppebære håp. Og egne bidrag kan synes små og ubetydelige. Men jeg velger likevel både tro og håp. Kanskje er mine bidrag mer av det nære slaget. Å være noe for mine nærmeste - og de jeg møter på min veg. Kanskje er mitt bidrag idag en form for vennlighet, omsorg - kanskje et hei og et smil? Er jeg heldig kan det vekke noens andre tro og håp - eller i det minste være et lite lys for noen langs deres veg…

Dagens lille tankespinn - eller refleksjon om du vil - hadde sitt utspring i et lite vers. Som jeg jo gjerne kan dele meg deg - mens jeg hilser god påske til deg! 

La meg leva i tru 

om at det gode er best,

og at tanken er delt 

i nord, sør, aust og vest.


(Fra sangen «Venn» - Kjetil Flatland)










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar