lørdag 4. oktober 2014

Nisselue, atomvåpen, kommunereform og slikt..

Her ligger jeg - en lørdag formiddag - på sofaen. Tar livet med ro. Lar tankene spinne rundt hva uken brakte meg av opplevelser, mens jeg blar i nyheter på iPad'en. Til min forskrekkelse oppdager jeg at det gikk meg hus forbi at gårsdagen var den internasjonale smiledagen... :)

Jeg har lest min kusines Kjersti's kommentar til at OL-søknaden ikke blir sendt. På den ene siden er jeg ikke OL motstander. På den andre siden er det sannsynlig at jeg trekker på meg nisselua nå. For det er nok slike kommentarer som gjør at jeg tenker at det likevel nok var en riktig avgjørelse. Humrer litt for meg selv når jeg leser TA redaktørens kommentar - til Kjersti's kommentar. ( http://tabloggen.origo.no/-/bulletin/show/841897_nissementalitet?ref=checkpoint )

Nyhetene jeg fester meg ved ellers handler om alt fra noen hundre flere atomraketter utplassert langs Norges grense - til diskusjoner om kommunereformen. Om vold og krig - og rallyrunde og torgdag i Telemark. Om skolekamp - og enkeltmenneskers kamp for egen helse, arbeid og trivsel. Her er mye og mangt å kjenne på. 

Thorvald vil bli politiker igjen. Frykter et liv uten valgkamp.. Selv er jeg glad for å slippe. Men fester meg ved hans begrunnelse for eget politiske engasjement. Det dreier seg om mennesker - og menneskers liv. Og så snur jeg meg på sofaen og tenker; jeg håper det er slikt som er politikeres sanne plattform og utgangspunkt. Oss andre - og våre liv. Våre interesser - våre behov. Jeg antar at noen nå vil mene at jeg trakk nisselua litt langt ned. Det får så være.... Jeg velger å være optimist - og slenger helt ukritisk på en smiley 😄 

God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar