tirsdag 26. mars 2013

Snaut ni måneder igjen til jul...

Det var vel i går TA's redaktør kunne minne oss om nyheten. Som indikerer at "tiden flyr"? Ved inngangen til påskehøytid - og påskeferie for de fleste - er det nok likevel andre ting som opptar meg enn juleforberedelser. En strålende påske så langt. På mange vis - og ettersom jeg ikke arbeider turnus eller på annen måte er del av "helkontinuerlig drift" (sånn direkte ialefall) - så har jeg tenkt å ha litt fri. For om ikke juleforberedelser opptar meg - så er det mange andre ting som gjør det. Mange aktiviteter så langt i år, og jeg tror ikke det kommer til å mangle på det i tiden som kommer heller. Så langt så ligger 2013 an til å bli det første året på 15 år som jeg må kjøpe ved. Jeg ligger dårlig an med tid til hogst... Før vi aner det er våren her, med mai "du skjønne" - og forhåpentligvis "milde".

Uansett hvor fort det går - det være seg påskeferie, maidager og annet forestående - så har jeg tenkt å ta en dag av gangen. Av og til stoppe opp og kjenne på det som er verdt ettertanke. Søke skape energi til fortsatt fart - for bevegelse er viktig! Men også være så nær det som for meg er viktig og nært. Slik at bevegelsen blir "retningsbestemt" - på tross av alt rundt som gjerne vil bevege meg både hit og dit.

Jeg gleder meg til fortsettelsen. Aner fortsatt ikke hva jeg skal bli når jeg blir stor. Men er ganske sikker på at det ikke er viktig å bli stor - iallefall enda. Så da fokuserer jeg heller på reisen. Og har stor tro på at jula kommer fort nok - om vi sammen holder hjula igang.

God påske!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar