Fikk telefon fra en ung dame her om kvelden. Hun ville vite om jeg hadde tid til et 12 minutters intervju - hun arbeidet for et sånn derre selskap som ringer folk opp og maser.... Tror man kaller slikt Telemarketing. Oppføring i Brønnøysund er ofte "callsenter" skulle jeg mene. Sier sjelden ja til slikt - og har registrert meg i registrene for å slippe - men siden hun sa det gjaldt Hjartdalsbanken svarte jeg selvsagt ja. (Hjartdalsbanken - men hovedkontor i bygda mi (Sauland) og filialer på Notodden og Kongsberg).
Og der satt jeg da - og svarte på skala fra en til ti - i tolv minutter....
Midt i et av spørsmålene hører jeg en skikkeling og lang "gjeeesp". Jeg må ha hørt feil tenkte jeg. Og ettersom hun ellers var nokså vanskelig å forstå fordi hun pratet så fort - og spørsmålene syntes være med svært varierende relevans i forhold til å skulle beskrive mitt kundeforhold - var jeg fortsatt konsentrert i fortsettelse av samtalen. Ja, kjære banken min, jeg prøvde virkelig være både interessert og hjelpsom! Så kom det et enda lenger - og du verden så tydelig - nytt "gjeeeesp" fra min kjære intervjuer. Min første reaksjon var i grunn å begynne å humre litt - og tror det brast ut av meg "såpass".... Hun merket seg ikke ved min reaksjon overhode! Men holdt fram med å lese det neste spørsmålet - som var det spørsmålet jeg allerede hadde besvart. "Sorry - det ble feil" hørte jeg - og så durte vi videre... Ved flere anledninger formulerte hun spørsmål som jeg overhode ikke kjente svarene på. Når jeg fremhevet det - var svaret "på en skala fra 1 til 10?". Jeg måtte desverre da benytte metoden "tenk på et tall"... Eller så svarte hun "ok" - og jeg tenkte, hvor ble det "ok" plassert på skalaen? Men vi var allerede i gang med neste spørsmål - så her gjaldt det å følge med.
Jeg holdt konsentrasjonen oppe i 12 minutter. Og holdt det gående gjennom hele "intervjuet". Bare fordi det var banken min det gjaldt. Egentlig er jeg velvilligheten selv - skulle jeg mene. Men kjære banken min: dere vet svært lite om min tilfredshet med mitt kundeforhold basert på dette intervjuet. I all offentlighet tør dog jeg si: jeg er en fornøyd kunde kjære dere! Men vi kan gjøre følgende avtale: Skulle det være no trøbbel - så sier jeg fra til banksjef Øivind direkte. Men neste gang besvarer jeg da ikke deres innleide "callsenter"s ønske om intervju :)
Takk for det!
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar